تاملی در باب دکوراسیون اداری و تعاریف و جزئیات آن 

 

دکوراسیون اداری  -معنای دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی مجموعه اقداماتی است که با برنامهریزی قبلی جهت رسیدن به زیباترین و بهینهترین چیدمان محیط منزل یا اداره، با تاکید بر عناصر و المانهای زیباییشناسی صورت میپذیرد. برخلاف باور بسیاری، دکوراسیون داخلی تنها به محیط منزل محدود نمیشود و رعایت اصول آن در هر محیطی که انسانها جهت کسب و کار، مشورت، گپ و گفت، ارتباطات و سایر امور کاری انتخاب میکنند، اهمیت دارد.

 

دکوراسیون اداری  -هدف دکوراسیون داخلی

 

در پس هر طراحی داخلی یک هدف عمیق نهفته است و نتیجه یک کار یک طراحی زیبا، باید منجر به رسیدن به آن هدف گردد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، اصل اساسی دکوراسیون داخلی، هدفگذاری و برنامهریزی است. هدف اصلی دکوراسیون داخلی، خلق زیبایی با درنظر گیری هماهنگی بین انسان و محیط کار است، بگونهای که حس آرامش، نشاط و خلاقیت در آن موج بزند. این اهداف در سطوح پایین تر بر ایجاد و توانمندسازی برند سازمان، پررنگ نمودن محصولی خاص، تسهیل ارتباطات و گاهی امنیت اتاقها تمرکز دارند.

بیشتر بخوانید :مبلمان اداری مدارس و دانشگاهها

 

دکوراسیون اداری  -دانش دکوراسیون داخلی

 

دانش دکوراسیون داخلی تلفیقی از حوزههای دانشی روانشناسی صنعتی، ارگونومی، زیباییشناسی، معماری و سبکشناسی است. امروزه شاهد آن هستیم که سبکهای دکوراسیون داخلی متاثر از معماری اسلامی، معماری کلاسیک، معماری مدرن، معماری سنتی بوده و همگام با آنها پیش میرود. امروزه این دانش پس از سیر تکاملی خود، بصورت تخصصی دنبال میشود و همواره با نوآوری و خلاقیت، مرزهای تعیین شده خود را گستردهتر میسازد. یقینا یکی از پر پیچ و تابترین علوم در طی تاریخ، علم دکوراسیون داخلی بوده است و به همین دلیل است که اغلب افرادی که در این حرفه فعالیت میکنند، باید دانش کافی از سبکهای معماری تاریخی و همچنین دورههای مختلف معماری گذشته و معاصر داشته باشند.

 

 

دکوراسیون اداری  -دکوراتور کیست؟

 

یکی از عواملی که در شکلدهی و مسیردهی به دکوراسیون داخلی تاثیر زیادی دارد، سلایق و علایق انسانی است و بر این اساس میتوان گفت که شناسایی مدرنترین علاقه ها و گرایشات زیبایی شناختی مشتریان، از مهمترین مسائل حوزه دکوراسیون داخلی است. دکوراتور فردی است که همواره با کسب شناخت از سلیقههای غالب و بدیع جامعه و بهرهگیری از دانش هنری و زیبایی شناختی خود، در خلق مناسبترین، بهینهترین و شکیلترین چینش محیط تلاش میکند.

یک دکوراتور بایستی از دانش روانشناسی نیز بهرهمند باشد و نیز به واسطه آشنایی با اصول و فنون مذاکرات، بتواند مشتری را قانع به ایجاد تغییر در وضعیت موجود بنماید. مسئلهظریف و حساسی که یک دکوراتور حرفهای بایستی همواره به آن توجه کند این است که بهرهوری و کارایی هیچگاه نباید قربانی زیبایی محض شود.

آنچه که در دستیابی به دکوراسیون داخلی مناسب اهمیت دارد، هماهنگی میان تمامی ابزاری است که در مجموعه وجود دارد. بنابر این یک دکوراتور علاوه بر اینکه بایستی زیبایی، مبلمان، لوسترها، کف پوش، پرده و رنگها را مورد بررسی قرار دهد، در مجموع نیز لازم است همه آنها را برای رسیدن به یک هدف بزرگتر در نظر داشته باشد.

حتما بخوانید :اثرات شگفت انگیز دکوراسیون اداری

 

 

<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086در تماس باشید .

 

 

تالیف : منصور نقی رازلیقی ،