پرسنل باهوش و زیرک به مثابه  بازوان قدرتمند یک اداره در یک کسب و کار فعال و پویا هستند . افرادیکه همواره با ایده های نو وبرتر پیشرفت سریعتر سازمان را در بین رقبا تضمین میکنند .ما امروز در تیم تحریریه مبلمان اداری آدینا قصد داریم تا با تجربیاتی که مدیریت این مجموعه در مورد مدیریت منابع انسانی داشته است کم کم حالت مقالات را از بحثهای صرفا دکوراسیون اداری و مبلمان اداری به بحثهای مدیریتی و تخصصی در مورد منابع انسانی تبدیل کنیم.البته در این اثنا همچنان مطالب کاربردی و جالب در مورد دکوراسیون دفتر کار و دکوراسیون منزل نیز خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد. اگر به این مباحث علاقمندید با تیم وبلاگ نویسی آدینا همراه باشید :

چرا کارمندان سخت کوش زود می روند؟!

شاید برای شما هم سئوال شده باشد که چرا  در بسیاری مواقع کارمندان با استعداد و سختکوش  پس از مدتی کار خود را ترک می‌کنند، و به سازمانهای رقیب  ملحق می‌شوند.

 آیا دکوراسیون اداری یکنواخت کارمندان را دلسرد میکند ؟

  خوب این بستگی دارد به اینکه در زمان طراحی آن دکوراسیون اداری چقدر ذوق و سلیقه به خرج داده باشید و چقدر از نظر مشاوران و کارشناسان خبره این فن استفاده کرده باشید . ما در بخش مشاوره و طراحی شرکت آدینا آماده ارائه انواع خدمات دکوراسیون داخلی و اداری به شما عزیزان هستیم شما میتوانید برای برخورداری از مشاوره رایگان پرسنل ما با شماره  02144620086تماس حاصل نمایید و یا به سایت ما به آدرس  www.adyina.com  مراجعه نمایید .

 نتایج تحقیق بر روی ۱۰ هزار تغییر شغل در سالهای جاری توسط محققین این امر بیانگر این نکته است که پرسنل خوش  استعداد معمولا از شرکتهای بزرگ به شرکتهای کوچکتر  کوچ میکنند . ۵۱ درصد این افراد در بیان دلایل ترک کار خود، موضوع "سعی برای پیشرفت بهتر و یافتن فرصت‌های جدید" را عنوان می‌کنند.
در حالیکه عمده افراد فکر میکنند در شرکتهای بزرگ ، موقعیت پیشرفت بیشتر باشد و به همین دلیل هم از امنیت شغلی بالاتری برخوردار خواهند بود ولی نتایج تحقیقات این موضوع را ثابت نمیکند .

ما در زیر بعضی از دلایل تغییر شغل افراد را بیان کرده ایم :

حتما بخوانید :پروژه های طراحی و دکوراسیون اداری شرکت های دولتی و خصوصی 

افراد با استعداد علاقه ای به کار کردن بصورت سنتی ندارند .

کارمندان امروزی و به خصوص قشر با استعداد آنها، دیگر نمی‌توانند مانند قبل به صورت کارمندی کار کنند و به نوعی دوست دارند در پیشرفت کار شرکت با کارفرمای خود شریک باشند و خود را جزء مهمی از تیم شرکت می‌دانند. آنها بر این باورند که هیچ جایگاهی در سازمان دائمی نیست و باید همواره در حال پیشرفت برای بهبود تیمی باشند که جزئی از آن هستند.


شما نمیتوانید فقط با دادن حقوق بالا پرسنلتان را نگهدارید .


روش‌های کاری در دنیای جدید بسیار تغییر کرده‌اند. زمان‌های کاری در شرکت‌های نوپا بسیار منعطف هستند و به نوعی برنامه‌ریزی می‌شوند که کارمندان در زمان کار احساس راحتی و البته احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند چرا که در این شرکت‌ها وظایف و جایگاه‌ها بر اساس علاقه افراد تعیین می‌شوند. شرکت‌های بزرگ نمی‌توانند با این قوانین جدید کنار بیایند و با افزایش حقوق و مزایا (که به اصطلاح، دستبند طلایی خوانده می‌شود) قصد دارند کارمندان را داخل تیم خود نگه دارند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد افراد با استعداد حاضرند حقوق و مزایای بالا را به خاطر روند کاری کسل کننده و انجام کاری که به آن علاقه ندارند نادیده بگیرند و شغل خود را ترک کنند.اما راه حل اساسی که می‌تواند به شرکت‌ها در نگه‌داشتن کارمندان با استعداد یا استخدام کارمندان مفید جدید کمک کند چیست؟

هر چقدر در مورد شرایط سازمان و محیط کارتان اطلاعات منتشر کنید بهتر است .

وقتی شما در مورد شرایط کاری و محیط تعاملی کارمندان اطلاعات شفاف و جذاب منتشر کنید، می‌توانید قشر با استعداد را به سمت خود جذب کنید. کافی است فضای کاری شرکت را منعطف‌تر کرده و در مورد آن داستان منتشر کنید. در مورد نحوه استخدام، داستان‌های موفقیت، داستان‌های پیشرفت کارمندان قبلی و این نوع اتفاقات، داستان‌هایی را منتشر کنید. سعی کنید یک برند استخدامی برای سازمان خود ایجاد کنید و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید.
وقتی اطلاعات مفید و جذابی از شرکت شما در فضای اینترنت و بین افراد دست به دست شود (مانند تصاویری که از محیط کاری گوگل منتشر می‌شود)، کارمندان با استعداد خواه ناخواه به سمت شما جذب می‌شوند. از کارمندان فعلی برای انتشار این مطالب استفاده کنید. از آنها بخواهید داستان موفقیت‌های خود در شرکت، فرصت‌های پیشرفت و دلایل علاقه به شغل و جایگاه کنونی را بنویسند. سعی کنید از تصاویر برای نشان دادن فضای کاری خود، بهره بگیرید.

 صادق باشید ، افراد باهوش براحتی اطلاعات غلط را تشخیص میدهند .


نکته مهمی که در انتشار شرایط کاری و داستان های موفقیت شرکت باید در نظر داشته باشید، رعایت صداقت و پرهیز از بزرگنمایی است. افراد باهوش و بااستعداد به راحتی تفاوت میان بزرگنمایی و حقیقت را در تبلیغات استخدامی درک می‌کنند. آنها برای انتخاب شغل، به اطلاعات دقیق و البته زیاد و جزئی نیاز دارند و در صورت انتشار چنین اطلاعاتی، برای سازمان شما ارزش و احترام بیشتری قائل بوده و برای استخدام در آن ترغیب می‌شوند.

شما میتوانید نظرات کاربردی خود را در مورد این مقاله با کارشناسان ما با ایمیل info@adyina.comدر میان بگذارید .

 

بیشتر بخوانید :بررسی تاثیرات روانی دکوراسیون و طراحی اداری