مدرنیته همیشه معایب و مزایای خود را داشته است . مبلمان اداری مدرن درست است که بسیار زیباست ولی باید اثرات آن در سلامت ذهن و آرامش روان پرسنل مورد بررسی قرار گیرد . در ادامه برای بررسی اثرات مبلمان اداری مدرن بر سلامت پرسنل با آدینا همراه باشید
تاثیر فضای کار مدرن بر سلامت کارکنان
دفتر ایده آل چه شکلی است؟ آیا این چیزی است که اتاق های یکسان با هم دارند که توسط کارکنان با عناوین مختلف شغلی پر شده است؟یک دفتر کلیشهای را در صبح روز دوشنبه در نظر بگیرید: دیوارها و سقف خاکستری، ردیفهای متوالی میزهای کار و فضایی که با نور لامپهای مهتابی روشن شده است. کارمندان به دفتر وارد میشوند. کمی خسته و کمنشاط هستند و انگیزه لازم برای کار ندارد. بسیاری مجبور میشوند برای ادامه کار به قهوه روی بیاورند. چه اتفاقی افتاده است؟ چگونه نسبت به این خستگیها پاسخگو باشیم؟ آیا نباید به فکر سلامت کارمندان شرکتمان باشیم؟ یا این است که فضای خلاقانه ای دارد که اتاق را برای حرکت، نور طبیعی و میز کار و صندلی اداری راحت فراهم می کند؟ حقیقت این است که گزینه دوم قطعا به نظر بسیار بهتر است.چیز بزرگ این است که امروزه بیشتر فضاهای کاری بیشتر از این مدرن می شوند و به طرح های اداری تغییر می کنند که هر دو کارمندان و کارفرمایان احساس حرفه ای در محیط کاری خود داشته باشند. در این راستا یکی از مهمترین نکات در مبلمان اداری مدرن در فضای های اداری جدید فراهم کردن میزان سلامتی برای کارکنان است.
این مورد نقشی اساسی در پیشبرد اهداف شرکت را دارد باعث افزایش بهره وری و تولید و ایجاد شادی در محیط کاری می شود. در این بین صندلی ارگونومیک مهمترین بخش از مبلمان اداری است که رابطه مستقیم با سلامت جسمی فرد از گردن تا پاها را تحت تاثیز قرار می دهد. برخورداری از مبلمان اداری ارگونومیک نگاهی ویژه به دنیای نوین کسب و کار است. فضای کاری مدرن، به دو صورت هم به سلامت و در بهره وری کارکنان تاثیر می گذارد.بسیاری از دفترهای مدرن پنجرههای بازشدنی ندارند. آنها صرفا با سیستمهای تهویه هوا کار میکنند. مساله مهم این است که خطر «آلودگی داخلی هوا» در این فضاها وجود دارد. این خطر معمولا با فقدان اکسیژن ضروری در هوا شناخته میشود. این آلودگیها از چیزهای داخل اتاق ساطع میشوند، برای مثال از رنگ روی دیوارها، از تهویه هوای رایانهها، از دستگاههای مختلفی همچون فتوکپی، فکس، پرینت و حتی از گرد و غبار خود سیستمهای تهویه هوا. در واقع، این آلودگیها مشکلات عدیدهای برای سلامتی انسانها به وجود میآورند. بدیهی است که این مشکلات باعث کاهش بازده کلی شرکتها میشوند.حس مشترک این است که احساس خوبی به طور مستقیم ایجاد می شود که چگونه می تواند نقشی مولد داشته باشد.
هنگامی که کارکنان در مورد محل کار خود احساس خوبی داشته باشند، برای آنها راحت تر می شود تا آنها را با آنچه انجام می دهند، تحقق بخشند و این در کیفیت نتایجی که آنها در تلاش برای تولید و بهره وری بالا انجام می دهند را نشان می دهد. فضاهای ارگونومی و مبلمان اداری به راحتی برای کارکنان منجر خواهند شد و فشارهای جسمی را که ممکن است در طول روز بر روی صندلی های اداری خود می نشینند را کاهش می دهد. طرح های مدرن برای میز اداری ، تنظیمات و شیوه ها، حسن کسب و کار را به وجود می آورد. کارمندان انرژی بیشتر نشان خواهند داد و شادتر خواهند بود.مشکلات زیادی در ارتباط با سلامت کارمندان وجود دارد. این مشکلات پیوسته در حال افزایش هستند؛ اما شرکتهای بسیاری نیز وجود دارند که راهحلهای مناسبی را پیشنهاد کردهاند. آنها از گلها و گیاهان اداری برای بهبود فضای دفاتر استفاده میکنند. به این گلها و گیاهان اداری «گلهای گلدانی» میگویند. گلهای گلدانی اندازهها و شکلها متنوعی دارند و میتوانند در نواحی متفاوتی به کار روند. مدیران و رییسان شرکتهای موفق تجاری معتقدند که حضور گلهای گلدانی در شرکتها اهمیت زیادی دارند.در نتیجه روزهای بیمار کمتر خواهد شد در مقایسه با کارکنانی که احساس ناخوشایند و نارضایتی از جایی که در آن کار می کنند هستند. این به نوبه خود موجب صرفه جویی در هزینه هر کارمند در شرکت خواهد شد و منجر به افزایش تولید و مایه ایجاد نتایج بهتر در بلندمدت خواهد شد. یک فضای کاری مدرن تر، محیطی حمایتی را پرورش می دهد. هنگامی که کارکنان قدرت انتخاب فضای مورد استفاده و چگونگی استفاده از آن را دارند، در آنها حس تعلق و استقلال ایجاد می شود و آنها را به خواسته های بیشتری می برد و بیشتر به اطمینان از موفق بودن شرکت می رسند. ما در مورد این چرخش جدید نسبت به فضاهای کاری کارآمد تر هیجان زده هستیم و نمی توانیم انتظار داشته باشیم که روند جدید طراحی، فضای کار مدرن را در آینده تغییر ندهد.
گلهای گلدانی جنبههای متفاوتی دارند:
الف) فضای محیط را عوض میکنند، ب) دفاتر را زیباتر میکنند، پ) روحیه کارمندان را افزایش میدهند، ت) به جذب مشتریان کمک میکنند، ث) آلودگی را کاهش میدهند و ج) بسیاری از هزینههای مختص به تهویه هوا را کاهش میدهند.
طراحان اداری در حال حاضر می دانند که نزدیک بودن به افرادی که اغلب با آنها کار می کنیم از نظر فیزیکی چقدر حائز اهمیت است، و طراحی دفاتر کار مدرن توجه به این موضوع را نشان می دهند. کارمندان به تجهیزات مورد و فضایی در کار به آن نیاز دارند نزدیک تر قرار گرفته اند. این موضوع برای کارمندی که در کارش نیاز به همکاری و دسترسی آسان به فضای کاری دارد خیلی مهم است، درست است؟
فضاهای اداری مدرن تاثیر مثبتی بر سلامت کارکنان دارند. اول از همه، احساس خوب به طور مستقیم سطح بهره وری را تحت تاثیر قرار می دهد. وقتی کارمندان در مورد فضایی که در آن کار می کنند احساس خوبی داشته باشند، در کار خود بهتر عمل می کنند، و این موضوع در کیفیت محصولاتی که تولید می شوند پیداست.
بیشتر بخوانید :تنظیم بودجه برای پیاده سازی دکوراسیون اداری
تجربه و علم ثابت کردهاند که گیاهان تاثیر زیادی در روحیه و روان انسانها دارند. آنها رنگ و بوی تازهای به زندگی و کار کارمندان میبخشند. گلهای اداری حس سبزی بیشتری به افراد میدهند و محیط کار را به محیطی طبیعی بدل میکنند. گیاهان باعث افزایش سلامت کارمندان میشوند و نگاه کارمند به دفتر کارش را تغییر میدهند.
فراموش نکنیم که شادابی و نشاط در کار یکی از عوامل افزایش بازده کلی شرکت است. همچنین گیاهان باعث میشوند که مشتریان نیز رضایت خاطر بیشتری داشته باشند. همهمان آن لطیفه مشهور درباره دکتر و گیاهانش را به خاطر دارند: «مطب کار یک دکتر پر از گل و گیاه بود، بنابراین او هیچ مشتریای نداشت!»
شرکت تجهیز دفتر یکتا ، ارائه دهنده انواع میز اداری ، پارتیشن اداری ،مبلمان و تجهیزات اداری ، با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و مدرن توانسته تا در این صنعت یک برند معتبر و یکی از بهترین فروشندگان مبلمان اداری در تهران و ایران باشد . انواع مبلمان اداری مدرن را با طراحی های لوکس و خاص از ما بخواهید .02144620086