بر اساس گفته ها،”تصور اول آخرین تصور است”. به ویژه در این جهان مادی گرا، همه چیز در مورد ایجاد اولین تاثیر، موثر خواهد بود. با توجه به این روند، همگی سازمانها تلاش می کنند روش های مختلفی را برای ایجاد یک احساس خوشایند بر روی مشتریان خود بکار گیرند و آن را باور کنند، میزهای پذیرش نقش مهمی در آن ایفا می کنند. کل جهان، امروز یک بازار عظیم است که هرکسی با خرید یا فروش کالاها و خدمات گوناگون درحال فعالیت است. همه کسانی که در حال فروش هستند سعی می کنند روش های خاصی را اتخاذ کنند که مشتریان خود را جذب کنند. کیفیت محصولات و خدمات و قیمت آنها یکی از عوامل مهم است، اما یکی از مهمترین عوامل که بسیار پیش از خرید و فروش واقع می شود، ظاهر دفتر، به خصوص منطقه پذیرش است.
همه چیز در مورد دفتر شرکت های بزرگ نقش مهمی در ایجاد این تصور دارد، حتی میز و صندلی اداری، ایستگاه های کاری و غیره، اما منطقه پذیرش محلی است که چهره جلویی سازمان است. این جایی است که مشتری برای اولین بار وارد شده و در مورد کل سازمان، اهداف آن، شهرت و نوع کسب وکار، نخستین برداشت را می کند. میز پذیرش منطقه قابل توجهی است. هنگامی که یک مشتری یا یک بازدید کننده وارد بخش پذیرش می شود، به طور مستقیم با میزبان خود و با درخواست های خود روبرو می شود. مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که میز پذیرش باید مورد استقبال و همچنین بسیار دوستانه باشد. بازدید کننده نباید حتی قبل از نزدیک شدن به میز دچار تردید شود.
اگر میز پذیرش در هم و بر هم باشد، مشتری ممکن است تصور کند که رفتار رسمی سازمان غیر حرفه ای و سازماندهی نشده است. از سوی دیگر، اگر آن را مرتب و منظم سازماندهی کند، مشتری می تواند فضای کاری را حرفه ای ببیند، و این عامل تعیین کننده در سازمان شما برای توسعه کسب و کارتان باشد.
میزهای پذیرش در مقایسه با دیگر مبلمان اداری در نگاه نخست بی اهمیت جلوه می کنند ولی در بطن واقعیت بخشی بسیار حیاتی بر هر شرکت هستند.