تعریف مبلمان اداری
مفهوم مبلمان اداری چیست ؟
در واقع مبلمان اداری یکی از اصلی ترین اجزاء دفاتر اداری میباشد . بدون مبل اداری هیچ کاری در یک سازمان یا دفتر اداری پیش نخواهد رفت . همانگونه که یک سازمان بدون پرسنل هیچ مفهومی ندارد بدون وجود محصولات اداری نیز سازمان بی مفهوم خواهد شد . این محصول یکی از پیش نیازهای کار کردن پرسنل میباشد و اهمیت انتخاب و خرید درست آن کمتر از اهمیت انتخاب و بکارگیری پرسنل با ارزش نیست .
آنها بدلیل اینکه کالایی است که حداقل 8ساعت در روز مستقیما مورد استفاده پرسنل قرار میگیرد باید از موادی تهیه شود که دیرتر فرسوده شود و همچنین دیرتر کثیف شود و راحتتر مورد نظافت قرار گیرد . مبل اداری تاثیر مستقیم روی عملکرد و کارایی و نهایتا خلاقیت پرسنل دارد.طراحی باید بگونه ای باشد که نهایتا به زیبایی و شکوه دفتر و محیط کار بیافزاید .عموما مبلمان اداری شامل انواع میز اداری ، صندلی اداری ،پارتیشن اداری و کتابخانه و فایل اداری میباشد.
بیشتر بخوانید :مبلمان اداری اتاق مدیریت
اهمیت محصولات اداری
1-در افزایش کارایی پرسنل نقش مستقیم دارد .
2-میتواند دفتر کار را خیلی جذابتر هم برای ارباب رجوع و هم پرسنل بنماید
3-عاملی برای تعیین پرستیژ شرکت میباشد.
4-به کاهش خستگی کمک میکند
5-عاملی مهم برای بایگانی فایلهای کاغذی
اهمیت طراحی مبل و نیم ست اداری
بررسی ها نشان داده که زیبایی موجب آرامش روح و وجود انسانها می گردد وهنر طراحی مهمترین نقش را در این راستا ایفا می نماید.طراحی و چیدمان فضا های اداری از جمله عوامل آرامبخش در محیط کار است که نتیجه آن افزایش راندمان و کمبود عملکرد کارکنان می باشد.در سالهای اخیر مدیران سازمانها و ادارات،توجه خاصی به نحوه چیدمان نموده اند،بطوری که امروزه کمتر سازمان یا اداره ای را می یابیم به سبکهای گذشته محیط اطراف خود را جانمایی نمایند.
استفاده از تکنیکهای طراحی کمک می نماید تا از فضاهای موجود به بهترین نحو استفاده نمایند.امروزه شرکتهای بسیاری وجود دارند که کار مشاوره و جا نمایی فضاهای داخلی را بعهده دارند.مهندسین طراحی با استفاده از نرم افزارهای روز دنیا سعی می نمایند تصویری از فضاهای آینده برای مشتریان خود ترسیم نمایندودر این راستا چنانچه فضای مورد نظر محیط اداری از محصولاتی چون پارتیشن جدا کننده-فایل و یا کتابخانه استفاده می نمایند.
شایان ذکر است هر یک از موارد ذکر شده
خود دارای انواع و اقسام مختلف است.که در ابعاد ،اندازه و استاندارد های خاصی
تعریف شده اند.
استانداردهای جهانی موجب گردیده که
بسیاری از محصولات فوق،دارای ویزگی های خاصی باشد.به عنوان مثال میزهای اداری را
می توان به چند گروه تقسیم نمود:
میزهای مدیریتی در خوروشایسته مدیران،که
در ابعاد و اندازه های نسبتآً بزرگترو با ارزش تر تولید می گردند.
حتما بخوانید :طراحی مبلمان اداری ، استاندارد و اصول
میزهای در خور و شایسته کارمندان که
اندازه این گروه ازمیزها کوچکتر و بسته به نوع کاربری متفاوت می باشند.
گروه سوم میزهای کنفرانس می باشند که
متناسب با تعداد و فضای مورد نظر طراحی می گردد.
آنچه که در طراحی یک محیط حائز اهمیت
است نحوه قرار گیری میزها می باشد به عنوان مثال میز منشی یا کانتر اطلاعات به
گونه ای قرار گیرد که قابل دسترس به اتاق مدیر و بر فضاهای اطراف مسلط
باشد،صفحه میز های مذکور باید به گونه ای طراحی گردد که ارباب رجوع مشرف بر سطوح
میز نباشد،همچنین پارتیشنهای اداری کمک می نماید تا واحدهای مختلف از یکدیگر تفکیک
گردیده و از شلوغی و تراکم در فضاهای یکپارچه جلو گیری کند.
بطور کلی می توان گفت مبانی طراحی و چیدمان مبلمان اداری نیازمند پشتوانه علمی بسیار زیادی است تا مدیران جوامع کاری بازدهی بیشتری را از کارمندان خود داشته باشند.
تدوین و ترجمه :منصور نقی رازلیقی مدیر عامل مبلمان اداری آدینا
<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086در تماس باشید .