قیمت مبلمان اداری ارگونومیک

به طور کلی عاملی مهم در زمان خرید مبلمان اداری است، اما قبلا از آن، بهتر است درباره مفهوم ارگونومی و مبلمان مرتبط با آن بیشتر بدانیم. ارگونومی رشته ای وسیع است که روانشناسی، مهندسی، زیست مکانیکی و طراحی صنعتی را برای تولید تجهیزاتی که به صورت انفرادی در محیط های مختلف زندگی و کار هستند، ترکیب می کند. یکی از رایج ترین محیط ها برای استفاده ارگونومیک، محل کار است. به طور کلی محیط کاری دفتر شما، صندلی اداری، میز اداری یا پارتیشن های اداری تقسیم می شود. باور کنید یا نه، تمام مبلمان اداری طراحی شده است تا حداکثر و بهره وری را از طریق راحتی، سرمایه گذاری فضایی و نورپردازی را ایجاد کند. این مفهموم به سمت آخرین و پیشرفته ترین مبلمان اداری ارگونومیک هدایت می شود.

·         صندلی اداری ارگونومیک

یک قسمت از دفتر وجود داشت که پم (میزبان) مایکل (رئیس) تصمیم گرفتند تغییرش دهند، صندلی اداری . پام می خواست رئیسش تصمیم بگیرد تا صندلی های جدید و ارگونومیک را جایگزین صندلی های جدید کند، صندلی جدید بسیار بهتر از صندلی کنونی دفتر او بود. به نظر خیلی جزیی می رسد اما اگر شما  ۹۰ درصد از روز را بر روی صندلی خود می نشینید، آیا نمی خواهید صندلی ای راحت داشته باشید؟

صندلی های ارگونومیک پیشرفته نه تنها راحت هستند بلکه باعث افزایش بهره وری در کار می شوند. صندلی های نصب شده از پشت ستون فقرات را پشتیبانی می کند، اجازه می دهد جریان خون و اکسیژن در بدن افزایش یابد. آنها همچنین ستون فقرات را به درستی تنظیم می کنند که مانع از گردن و پشت درد شود. صندلی های ارگونومیک نیز قادر به خم شدن و شیب دادن به همان شکل بدن انسان هستند، بنابراین بدن شما مجبور نیست به سمت بالا و یا به سمت هر دو طرف رود.

·         مانیتور ارگونومی

حالا که شما راحت هستید؛ ما می توانیم تجهیزاتی که در اطراف شما است را نصب و راه اندازی کنیم. مبلمان ارگونومیک شامل یک مانیتور قابل تنظیم است که می تواند به سمت بالا یا پایین حرکت کند تا بتواند در زایوه دید مناسب شما قرار گیرد. موقعیت ایده آل برای هر کاربر متفاوت است، اما مانیتور ارگونومیک، انعطاف پذیری و انطباق پذیری زیادی را ارائه می دهد. طبیعی است که کسی نگاه کمی اندک به مانیتور خود داشته باشد، اما کاربران به طور معمول صفحه را ۱۵ تا ۲۰ درجه پایین تر از زاویه دید مستقیم قرا می دهند. یک مانیتور قابل تنظیم می تواند اطمینان حاصل کند که گردن در هیچ موقعیت ناخوشایندی قرار نمی گیرد.

فاصله بین شما و مانیتور نیز ممکن است تغییر کند. فکر کنید که در آن شما دوست دارید کتاب خود را هنگام خواندن روبروی نگه دارید. این بستگی به سن شما دارد، اینکه آیا شما در حال دویدن یا تماس هستید یا موقعیت خود را دارید. در هر صورت وقتی که روی صندلی می نشینید، موقعیت کتاب را تنظیم می کنید، نه خودتان را. خستگی بینایی نیز ممکن است در اواسط هفته یا حتی در وسط روز رخ دهد. اغلب موثر است که فاصله را به خاطر سلامتی خودتان تنظیم کنید، اما اگر شما یک مانیتور غیر قابل تنظیم دارید، در بلند مدت دچار عارضه های گوناگون می شوید.

·         میز اداری ارگونومی

حالا که صندلی شما به هر نحوی که می خواهید بنشینید، تنظیم شده و مانیتور شما به چگونگی نشستن شما نیز تنظیم می شود، می توانید میز اداری را برای تکمیل هماهنگی تنظیم کنید. میز اداری طراحی شده است تا سطح میز را به سمت جلو و عقب، بالا بردن و رها کردن، در حالی که همچنان پایدار است تنظیم کرد. اگر شما به عقب برگردید، می توانید میز را نیز تنظیم کنید. اگر شما به سمت چپ بخش کار خود تکیه می کنید، باز می توانید از میز استفاده کنید.

مبلمان اداری ارگونومیک همه چیز در مورد داشتن آزادی برای تنظیم فضای کاری خود هر زمان که می خواهید است، افزایش راحتی، انرژی و سطح دسترسی را برای به حداکثر رساندن بهره وری با این نوع از مبلمان اداری فراهم کنید. نگاهی به طرح های مبلمان ارگونومیک و اقلام مرتبط با آن بیاندازید.