انتخاب و خرید صندلی اداری مناسب

انتخاب و خرید صندلی اداری مناسب شاید دغدغه بسیاری از خریداران باشد. امروز در تیم تحریریه مبلمان اداری یکتا سعی داریم درباره نحوه انتخاب یک صندلی اداری مناسب و خرید بهترین مدل‌های آن به شما عزیزان نکاتی را یادآور شویم. یک صندلی اداری از مهم‌ترین وسایل در محیط کار است که اگر از جنس بد و غیراستاندارد باشد، مشکلاتی برای سلامتی را ایجاد می‌کند. یک صندلی خوب می‌تواند کاری کند تا به خوبی روی کارتان تمرکز کنید.

  

در نگاه اول با توجه به انواع صندلی اداری و تنوع زیاد آنها، انتخاب مشکل به نظر می‌رسد. پس تلاش کنید تا یک ارزیابی انجام دهید که چه نوع از صندلی اداری، با چه ویژگی‌هایی نیاز شما را رفع می‌کند. در این مقاله بر این بودیم تا اطلاعاتی را گرد آوریم که در انتخاب صندلی اداری به شما کمک کند.

صندلی اداری یا صندلی چرخ‌دار؟

وقتی‌که حرف از صندلی‌های اداری می‌شود منظور صندلی‌هایی است که در دفاتر اداری مورداستفاده می‌گیرند. همانند شرکت‌ها، ادارات، دفترهای رسمی، سینماها و… در این مکان‌ها افراد به انجام کارهای اداری می‌پردازند. در کل بگذارید ساده‌تر بگوییم.

صندلی‌ای را که در قسمت نشیمن خانه نتوان استفاده کنیم و چرخ‌دار هم باشد، صندلی اداری گفته می‌شود! باید این موضوع را در نظر بگیریم که صندلی اداری که برای دندانپزشکی خریداری می‌شود، با صندلی‌ای که برای گیم نت یا بانک خریداری می‌شود بسیار متفاوت است. پس قبل از خرید صندلی اداری باید به هدف استفاده از آنها توجه شود.

 

از دلایل نیاز به صندلی اداری خوب

حفظ سلامتی در مدت طولانی

جایگزینی صندلی‌های قدیمی

  • نکات مهم برای انتخاب صندلی اداری

  • ارتفاع قابل تنظیم

قابلیت تغییر ارتفاع برای صندلی برای راحتی شما در طول ساعت‌های طولانی و پشت هم لازم و ضروری است. اگر صندلی شما بیش از اندازه بلند باشد، مجبور می‌شوید خودتان را به جلو بکشانید تا پاها به زمین برسد در این حالت وضعیت بدنتان نامناسب می‌شود.

اگر صندلی شما بیش از اندازه کوتاه باشد، زانوهای شما بالاتر از نشیمنگاه قرار می‌گیرد و فشار بسیاری بر روی کمر وارد می‌شود.

صندلی قابل تنظیم این اجازه را به شما می‌دهد تا وضعیت نشستن بهتر و مناسب‌تری داشته باشید. اگر صندلی با قابلیت کنترل ارتفاع می‌خرید، مطمئن بشوید استفاده راحتی داشته باشد.

 

  • دسته صندلی

تحقیقات نشان می‌دهد، دسته‌های صندلی می‌تواند از گردن و کتف‌های شما محافظت بکند. اما به دلیل تفاوت در جثه افراد، فقط دسته داشتن صندلی‌ها تضمینی برای مناسب بودن آنها نیست.

به طور مثال اگر دسته‌های قابل تنظیم خیلی بالا قرار بگیرند، باعث کشیدگی ماهیچه‌های شانه می‌شوند و همچنین اگر دسته‌ها خیلی پایین باشند، سبب ایجاد ناراحتی در ساعد و مچ‌ها خواهند شد.

خیلی از صندلی‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع دسته را دارند تا طبق وضعیت قرارگیری ساعد آن را طوری که می‌خواهید تنظیم کنید. نوع قرار گرفتن بازوها باید به‌گونه‌ای باشد که مچ‌ها هم سطح با کیبورد قرار بگیرند.

 

 

برای مظالعه ادامه " نکات مهم برای انتخاب صندلی اداری " به وبسایت مبلمان اداری یکتا مراجعه کنید.

منبع: http://yektafurniture.com/choosing-buy-office-chair/

انواع صندلی‌های اداری

برای انتخاب و خرید صندلی اداری مناسب باید با انواع آن آشنا باشید. صندلی‌های اداری بسته به کاربردی که دارند به چند دسته تقسیم بندی می‌شوند.

صندلی اداری ارگونومی

ما معمولاً به افرادی که ۲۴ ساعته و به طور مداوم از میز و صندلی استفاده می‌کنند این صندلی‎‌ها را پیشنهاد می‌دهیم. صندلی‌های ارگونومیک با فوم‌های با دوام، این نوع از صندلی‌ها پشتی و کفی ضخیمی دارند که به صورت استاندارد و کاملا متناسب با فیزیک بدن افراد طراحی می‌شوند.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید وقتی روی صندلی در اداره نشسته‌اید حس کنید روی یک مبل راحتی نشسته‌اید، پیشنهاد ما به شما استفاده از صندلی‌های ارگونومیک است. این نوع از صندلی‌ها برای افرادی که کمر درد دارند و نشستن زیاد به ستون فقرات آنها فشار بسیاری وارد می‌نماید انتخاب مناسبی است.

 

صندلی‌های انتظار

جنس این نوع صندلی‌ها، چوب و پلاستیک است و در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند. این نوع صندلی‌ها در کنار یک میز یا در محل پذیرش شرکت استفاده می‌شوند. در سری صندلی های انتظار ممکن است جای استفاده از فوم و چرم از پارچه خالص استفاده می‌شود که باعث گردش هوا در نشیمن‌گاه و پشتی صندلی می‌شود. به این صورت باعث می‌شود تا احساس گرما یا کلافگی از تعریق زیاد روی صندلی نکنید.

صندلی‌های کلاسیک

 

صندلی اداری کلاسیک یا همان صندلی کلاسیک در حالت استاندارد به ران‌های افراد این امکان را می‌دهد تا در زاویه ۶۰ تا ۷۰ درجه قرار بگیرند. همچنین وزن زانو و باسن تقسیم می‌شود و فشار کمتری را به بدن وارد می‌کند.

 

برای مظالعه ادامه " انتخاب و خرید صندلی اداری مناسب " به وبسایت مبلمان اداری یکتا مراجعه کنید.

منبع: http://yektafurniture.com/choosing-buy-office-chair/