دکوراسیون های زیبایی که در دفتر کار  شما نشاط بوجود میاورند و شما را به فعالیت وادار می کنند

با گذشت زمان طرحهای متنوع در دکوراسیون داخلی منازل ، اتاقها و دفاتر اداری بیشتر و بیشتر می شوند . افراد هر روز به ایده های جالبتری جهت تغییر در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل یا دفتر کار خود می رسند. استفاده از قفسه ها ، کتابخانه ها ، میز و صندلی و در کل تجهیزات و لوازم جانبی از جمله ایده های نابی است که مردم عادی و طراحان خبره برای هر چه زیباتر شدن محیط منزل و اداره از ان بهره میگیرند . دفاتر کار و اتاقهای اداری را راحتتر میتوان چیدمان کرد زیرا بدلیل شرایط خاص کاری از لوازم ریز و خرده در انها استفاده نمیشود این دفاتر عمدتا دکوراسیون و چیدمان ساده و مرتبی دارند که هم جذاب است و هم علاوه بر ارامش دادن به افراد به انها انگیزه بهتر کار کردن هم میدهد . موارد زیادی است که با رعایت کردن انها میتوان جذابیتهای محیط منزل و کار را بیشتر کرد .تیم تحریریه وبلاگ مجله تخصصی مبلمان اداری ادینا در این مقاله 5 مورد از این ترفندها را که با بکار بستن انها میتوان به کارامد تر کردن محیط کار و بهتر شدن فضای منزل کمک کرد را برای شما عزیزان و همراهان همیشگی به رشته تحریر در اورده است . امیدواریم از این مطلب نهایت لذت را ببرید . در ادامه با ادینا همراه باشید :

1-از الگوهای هماهنگ در دکوراسیون داخلی دفتر کار خود استفاده کنید

بعضی وقتها محیط هایی کارامد و مثبت بنظر می رسند که در انها حس انگیزه بیشتر به کار لمس شود . یکی از راههای رسیدن به این حس قشنگ استفاده از الگوهای هماهنگ در طرح و رنگ پرده ها و سایر اجزا نظیر صندلی دفتر کار میباشد .نظم و ترتیب در محیط کار بخصوص چیدمان مرتب اشیا و وسایل برروی میز کار و در اطراف ان نیز حس تعهد به کار را بیشتر خواهد کرد . راستی این ایده که یک اباژور را روی میز کار خود قرار دهید نیز ایده قشنگی بنظر میرسد . همچنین پیشنهاد میکنیم که حتما یک سطل کوچک فانتزی برای ریختن اشغال در کنار میز خود جای دهید بهیچ وجه زباله ها را نباید روی میز کار خود رها کنید .

2-رل لوازم جانبی در فضای کار را فراموش نکنید

ایجاد و نگهداشت یک محیط کار مرتب و منظم و همچنین کارامد ، به استفاده از لوازم جانبی هماهنگ و یکدست نیاز دارد . هیچوقت نقش این لوازم کوچک و جانبی را در افزایش حس انگیزشی پرسنل خود دست کم نگیرید .این اقلام میتوانند باعث ایجاد فضایی با ارامش و امن و یا فضایی با جو منفی و استرس شوند . چگونه استفاده کردن از این اشیا در دفتر کار مدرن بیانگر این موضوع میباشد . راستی استفاده از یک کتابخانه کوچک اداری در کنار میز کارتان به شما کمک خواهد کرد که به کتابها و زونکنهای مورد نیازتان راحتتر دسترسی داشته باشید .

 بیشتر بخوانید چرا کارمندان با استعداد زودتر از محیط کاری با دکوراسیون اداری یکنواخت خسته میشوند ؟

3-ایجاد انگیزه کاری و احساس ارامش با روانشناسی رنگها

رنگ ها دارای قدرت زیادی هستند انها بصورت ناخود اگاه در ذهن شما تاثیر میگذارند . انها حس الهام بخشی به شما میدهند و میتوانند روی خلق و خوی کاری و رفتاری شما تاثیر بگذارند بااستفاده از رنگ های صحیح شما میتوانید ایده های خلاقانه را در ذهن همکاران خود پرورش بدهید . به همین دلایل است که رنگ بندی اتاق کار دارای اهمیت خاصی است .معمولا استفاده از رنگهای روشن نظیر سفید ، کرمی ، و... تمرکز کارکنان را روی موضوعی که به ان فکر میکنند افزایش میدهد و رنگ های تیره نیز تاثیرات دیگری بر روی افکار انها میگذارد ما در مقاله روانشناسی رنگها و تاثیرات شگرف ان در دکوراسیون اداری بطور مفصل به این موضوع پرداخته ایم

4-انتخاب صحیح لوازم کناری و چیدمان مناسب انها

فلزاتی نظیر برنج ، نقره ، مس ، و طلا از جمله فلزاتی هستند که یک محیط کار اداری عادی را تبدیل به یک محیط کار مدرن و جذاب میکنند بدون اینکه باعث اغتشاش فکری و حواس پرتی افراد بشوند .ما اکیدا به شما توصیه میکنیم که از یک چراغ مطالعه فانتزی و زیبا بر روی میز کار خود بهره ببرید . زیرا علاوه بر کارایی ان که باعث کمک به شما در زمان مطالع در زمکان تاریکی و با نور کم است میشود زیبایی و نمای خاصی نیز به میز کارتان می بخشد . راستی میانه اتان با گیاهان چگونه است اگر میانه خوبی با طبیعت دارید پیشنهاد میکنیم حتما از یک گلدان کوچک با یک گیاه تزئینی در محل کار استفاده کنید .

 5-رنگ سفید زمینه ، برترین پیشنهاد ما به شما

 اگر شما انسانی هستید که بسیار سریع از وضعیت موجود خسته میشوید و مانند افرادیکه سریعا از عکس پس زمینه کامپیوتر خود حوصله شان سر می رود و مدام انرا روی یک دقیقه برای عوض شدن تنظیم میکنند ،ما به شما یک پیشنهاد خاص داریم . حتما از رنگ سفید برای پس زمینه محل کارتان استفاده کنید .این رنگ علاوه بر ساده و شیک بودن دست شما را نیز برای تغییرات در اینده باز میگذارد ،دون اینکه کمترین لطمه ای به دکوراسیون داخلی خود وارد کنید .

حتما بخوانید رازهای دکوراسیون داخلی و چیدمان مبلمان در اتاق مدیران موفق دنیا