امروزه اکثر مکانهای مسطح در ادارت با پارتیشن اداری از یکدیگر جدا میشوند ولی این جدا سازی به تنهایی مانند یک دیوار کشیدن نیست ، بلکه یک نوع هنر چیدمان و دکوراسیون اداری در آن پیاده سازی شده است . انواع پارتیشنها نظیر پارتیشن تمام ام دی اف ، پارتیشن کوتاه ، پارتیشن کتابخانه ، پارتیشن تمام شیشه و… فقط بخشی از تقسیم بندیهای پارتیشن اداری هستند که دکوراتورها در زمان اجرا میتوانند آنها را انتخاب کنند . در این نوشتار اما سعی داریم در مورد پارتیشن شیشه ای و دلایل جذابیت آن صحبت کنیم .پارتیشن شیشه ای شفافیت دارد بقول سهراب سپهری “من اناری را، می‌کنم دانه، به دل می‌گویم:خوب بود این مردم، دانه‌های دلشان پیدا بود.” پارتیشن شیشه ای در ادارات بنوعی دانه های دل پرسنل را (کارایی و تلاش روزمره آنها را ) به مدیریت نمایان میسازد . علاوه برآن پرسنل از اینکه مدیریت آنها ، کار ایشان را نظاره میکند حس خوبی پیدا میکنند . همه دوست دارند زحماتشان دیده شود . پارتیشن شیشه ای اگر ابزاری برای مدیریت باشد یقینا موجب افزایش بهره وری خواهد شد ، علاوه بر ارتباط با مدیریت افراد میتوانند براحتی همکاران خود را در حال کار تماشا کنند و تحرک و نشاط آنها باعث تحرک و نشاط دوستانشان گردد ، این پارتیشن میتواند باعث ترویج همکاری بیشتر و راحتتر افراد گردد ، افزایش خلق و خوی خوب کارکنان و همچنین ارتباط موثر و کارا نیز یکی دیگر از خواص این شفافیت میباشد .

اما دلیل دیگر جذاب بودن پارتیشن شیشه ای ، علاوه بر بحث ارتباطات و شفافیت بحث  نورانیت میباشد . خوب شاید کلمه نورانیت کمی در اینجا عجیب باشد ولی منظور من استفاده بهتر از نور و بالطبع کمتر شدن هزینه روشنایی میباشد . عمدتا در زمان پارتیشن بندی ، افراد به این موضوع دقت کافی نمیکنند و وفقط اتاقهایی که دارای نورگیر هستند ، نور کافی برای کار در اختیار پرسنل میگذارند و مابقی اتاقها باید بصورت مصنوعی نور خود را تامین کنند ، با استفاده صحیح از پارتیشن شیشه ای میتوان به یک نور پردازی مطلوب در دفتر ار دست یافت .

خوب با اینکه همین دو دلیل شاید برای انتخاب پارتیشن شیشه ای از بین انواع پارتیشنهای دو جداره اداری کافی بنظر برسد اما من دلایل دیگری هم دارم که این محصول را برای مشتریان جذابتر  میکند و البته آن چیزی است که دکوراسیون اداری برآن پایخ بنا شده است ، و آن چیزی نیست جز زیبایی ، بله استفاده از این محصول زیبایی دفتر کار شما را چند برابر میکند . همچنین سهولت تعمیر و نگهداری ، پارتیشن شیشه ای را نمیتوان در نظر نگرفت .این محصول بخاط اینکه کثیفی را بسرعت نشان میدهد نیاز به تمیز کردن های ادواری دارد که البته براحتی نیز امکانپذیر میباشد . شما میتوانید با درج لوگو یا شعار سازمانی خود بر روی شیشه ها ، از آنها بعنوان تابلویی برای نمایش ارزشهای شرکتتان استفاده کنید.

منبع :مبلمان اداری آدینا