همراهان همیشگی آدینا سلام . گروه تحریریه مجله تخصصی مبلمان اداری آدینا سعی دارد تا با ارائه ترفندهای کوتاه در مورد دکوراسیون داخلی منزل ، به شما در چیدمان یک منزل زیباتر کمک کند پس در ادامه با ما همراه باشید :

با این  ده ترفند، چیدمان منزل  خود را زیباتر  کنید و به همرته اعضای خانواده و مهمانانتان از آن  بیشتر لذت ببرید.

1-زمان خرید منزل به متراژ موجود برای دکور سازی توجه کنید . خانه را تبدیل به فروشگاه مبل یا فرش نکنید . هنگام خرید مبلمان خانگی و فرش ، فضای موجود در منزلتان را در نظر بگیرید .این اصل را همیشه از کارشناسان واحد دکوراسیون داخلی آدینا به یاد داشته باشید . حداکثر دو سوم فضای خانه را با وسایل پر کنید و یک سوم خانه را برای رفت و آمد خالی بگذارید تا خانه منظمتر و بزرگتر بنظر برسد .

2- کوسن مبلها  وسایل کوچک تزئینی هستند که فایده آنها زیباتر کردن  مبل‌های خانگی میباشد . بنابراین ما به شما پیشنهاد میکنیم حتما از تعداد محدودی کوسن برای قرار دادن روی مبلمان استفاده نمایید . استفاده زیاد از کوسن اصلا توصیه نمی شود زیرا زیبایی مبلها را تحت الشعاع خود قرار میدهد .

حتما بخوانید :میزهای مدیریتی چه تفاوتی با میزهای کارشناسی معمولی دارند؟

3- حتی در خرید فرش و قالیچه نیز اصول مهندسی طراحی و دکوراسیون داخلی را در نظر بگیرید بهتر است طول وعرض قالی یا  قالیچه‌ای که برای پوشاندن کف  منزل در نظر می‌گیرید، حدود 50 تا 60 سانتیمتر از اطراف میز وسط مبلمان بیرون زده باشد. یعنی باید سطح آن از سطح روی میز بیشتر باشد .


4- اگر می توانید در زمان خرید منزل ، منزلی را بخرید که ارتفاع سقف آن زیاد باشد .همیشه سقف‌های بلند با شکوه تر جلوه میکنند . البته اگر هم نتوانستید نگران نباشید شما میتوانید  برای آنکه ارتفاع سقف بیشتر به نظر برسد، چوب پرده مر بوط به پنجره ها را نزدیک به سقف نصب کنید و همچنین از پرده بلند استفاده کنید یعنی سعی کنید پرده نیز تا کف زمین آویزان باشد

5- مبلمان خانگی خود  را به ترتیبی چیدمان کنید  که از هر طرف از مبلمان  حداقل 50 سانتی‌متر فضای خالی برای عبور و مرور وجود داشته باشد. مبل های خانگی بهیچ عنوان  نباید به طور کامل به دیوارها بچسبند.
 
6-سعی کنید در دکوراسیون داخلی منزل حتما در بخشهایی از چوب استفاده کنید .در صورت استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی، سعی کنید از رنگهای مختلف  آن استفاده کنید. استفاده از یک رنگ ثابت در چوب ، فقط فضای خانه را بسته و بی‌روح می‌کند.

بیشتر بخوانید :رازهای دکوراسیون داخلی و چیدمان مبلمان در اتاق مدیران موفق دنیا

7- این موضوع که امروزه همه سعی میکنند از گل و گیاه در منزل استفاده کنند خوب است ولی دقت کنید که تعادل را در قرار دادن گل و گیاه  درخانه رعایت نمایید. استفاده بیش از حد از گل و گیاه فضا را زشت ،بسته و دلگیر می‌کند. اگر علاقه‌مند به قرار دادن گل و گیاه در خانه هستید بهتر است یک فضای کوچک را به این کار تخصیص دهید.

8-استفاده از رنگ خوب است ولی نه هر رنگی، رنگ‌ها ی زیبا به خانه عمق و وسعت می‌ دهندو آنرا بزرگتر در نظر ما جلوه میدهند ، و البته بر عکس رنگهای بی روح هم خانه را زشت و کوچک جلوه میدهند بنابراین تا آن جا که امکان دارد تلاش کنید  تا از رنگ‌های بی‌روح برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نشود . در صورت داشتن چنین فضایی، دیوارهای خانه را با تابلوها و تصاویر شاد یا با استفاده از وسایل رنگی تزئین کنید.

9- قرار دادن مجلات و  کتاب‌ها به صورت مرتب روی میزهای عسلی یا میزهای کناری مبل های خانگی  حسی خوب و دلنشین ایجاد محیط فرهنگی را دز ذهن ها متبادر میکند حتما اینکار را انجام دهید .
 
10-  آینه ها نه فقط برای نشان دادن زیبایی افراد هستند بلکه باعث بزرگ نشان داده شدن محیط نیز میشوند . استفاده از آینه‌های بزرگ و زیبا به خانه روح و وسعت می دهد. بنابراین همیشه بخشی از خانه را برای قرار دادن آینه اختصاص دهید تا بدینوسیله از بازتاب نور و رنگ در فضای خانه لذت ببرید.

برای مطالعه بیشتر شما :ظرافتهای طراحی و دکوراسیون داخلی یک صرافی