پارتیشن اداری چیست؟

شاید شما هم مانند خیلی افراد دیگر که اطلاعات جامعی از مبلمان اداری ندارند تعریف مشخصی از پارتیشن و پارتیشن اداری نداشته باشید و حتی با انواع آن نیز آشنا نباشید در این نوشته سعی شده تا با زبانی ساده مفهوم اینکه پارتیشن چیست و انواع پارتیشن و جنس پارتیشن و یراق الات و طرحها و خلاصه هر آنچه که باید از پارتیشن را بدانید با شما در میان بگذاریم .در ادامه با آدینا همراه شوید .یقینا بعد از آشنایی با عملکرد پارتیشن و آشنایی با مزایا و معایب کاربرد پارتیشن اداری میتوانید مناسبترین آن را در دفتر کار خود نصب کنید .

1-تعریف(مفهوم ) پارتیشن :

پارتیشن به معنی جداسازی و قسمت کننده فضاها است که جزء سازه ی اصلی معماری نیست. پارتیشن اداری  نوعی دیوار قابل حمل  و بدون نیاز به بنایی می باشد. پارتیشن ها ی اداری بیشتر جهت جداسازی محیط و ایجاد اتاق های جدید و همچنین ایجاد زیبایی می باشند.

پارتیشن های اداری  می توانند به صورت پارتیشن تک جداره یا پارتیشن دو جداره ایجاد شوند. در حالت دو جداره به علت وجود دو تکه امکان تبادل صدا را به حداقل می رساند و باز هم برای تبادل کمترین صدا میتوان بین دو جداره ی پارتیشن از یونولیت استفاده کرد.

در اتاق های به وجود آمده به وسیله ی پارتیشن اداری می توان درب هایی با قفل و لولا نیز نصب کرد که اتاقی قابل اطمینان به وجود می آورد.

پارتیشن اداری-مبلمان اداری آدینا

2-عملکرد پارتیشن اداری :

پارتیشن به معنای جداکننده و تقسیم کننده بکار می رود که منظور تقسیم بندی یک مکان بزرگ یا کوچک به دو یا چندین اتاق کوچکتر و مجزا تبدیل می شود. جداکننده ها از کمترین ضخامت , که پارتیشن با MDFبه ضخامت 8میلیمتر است تا بیشترین ضخامت کهMDF به ضخامت 25میلیمتراست تقسیم بندی میشوند.جداسازی کامل یا تقریبی فضاهای مختلف از یکدیگر است. این عملکرد در محیط های اداری و دیگر فضاها می‌تواند نقش مهمی را در دکوراسیون ایفا کند.با تقسیم فضا از طریق دیوارها بین مقاطع مختلف کاری، می‌توانید فضایی با چند کاربری طراحی کنید.مهمترین عملکرد دیوارها ، جداسازی کامل یا تقریبی فضاهای مختلف از یکدیگر است .
تقسیم فضا به روشی صورت میگیردکه جریان انرژی و روند معماری و طراحی دکوراسیون داخلی در کل مجموعه، قابل رویت باشد.

پارتیشن اداری-مبلمان اداری آدینا

3-پارتیشن اداری و انواع آن:

پارتیشن تک جداره وپارتیشن دوجداره،پارتیشن اداری و پارتیشن مسکونی، پارتیشن با فریم های مختلف نظیر:

  1. پارتیشن اداری دو جداره با ترکیب آلومینیوم با ام دی اف
  2. پارتیشن اداری  دو جداره با ترکیب تمام ام دی اف
  3. پارتیشن اداری دو جداره با ترکیب ام دی اف و شیشه
  4. پارتیشن اداری دو جداره با کناف
  5. و همچنین پارتیشن های اداری دکوراتیو شیشه ای نظیر:
  6. سکوریت, بلوک شیشه ای و تایل شیشه

پارتیشن اداری-مبلمان اداری آدینا

 پارتیشن اداری دوجداره چیست ؟

پارتیشن دوجداره با ام دی اف 16 میل ساخته میشود تمام لبه های ام دی اف پی وی سی و عایق رطوبت میشود همچنین ضخامت پارتیشن دو جداره13 سانت و در ارتفاع های مختلف جهت آکوستیک فضا اجرا میگردد. از پرده ولومی فلزی در بین دو جدارشیشه جهت مات کردن اتاق استفاده میشود .

پارتیشن دوجداره نمای بسیار بهتر و زیباتری دارد.پارتیشن دوجداره بسیار پایدارتر بوده و بدون اتصال به دیوار یا سقف قابل نصب میباشد.پارتیشن دوجداره با توجه به پروفیل محکم تر و عریض تر استحکام ضربه و خمشی بالاتری دارد.پارتیشن دوجداره قابلیت نصب پرده کرکره دارد ولی نوع تکجداره این امکان را به مشتری نمیدهد.پارتیشن دوجداره قابلیت داکتینگ و عبور کابل های شبکه و برق را از بین دوچدار پارتیشن و بصورت کاملا نامرئی دارد ولی نوع تک جداره این امکان را ندارد. پارتیشن دوجداره قابلیت آکوستیک شدن دارد و در صورت استفاده از فوم سایلنت بین جداره ها میتواند تا ۸۰% صداهای محیطی را جذب نماید.قیمت پارتیشن دوجداره تقریبا معادل دوبرابر قیمت پارتیشن دوجداره میباشد.از لحاظ نصب و جابجایی دونوع پارتیشن تقریبا شرایط مشابهی دارند.در پارتیشن دوجداره دست طراح بازتر هست تا با بکاربردن پرکننده های فانتزی نمای هنری تری به محیط و دفتر کار مشتری بدهد.

پارتیشن دوجداره بسیار کاربردی است و ویژگی های متمایزی نسبت به بقیه پارتیشن ها دارد که می توانید بنابر نیاز خود و صحبت با مشاوران و تحقیق کامل یکی از آن ها را انتخاب کنید. این نوع پارتیشن از آنجایی که از ۵ لایه ام دی اف که دارای قطر شانزده میلیمتر است استفاده کرده،بسیار مستحکم می باشد. همچنین وجود فضایی مناسب میان ستون ها و تیرهای افقی این پارتیشن را برای تعبیه کابل های تلفن و برق و اجرایی سیستم داکتینگ … مناسب کرده است. علاوه بر این ها زیبایی ظاهری پارتیشن دوجداره آن را بسیار منحصر به فرد کرده است .

 مناسب ترین ارتفاع برای پارتیشن اداری  دو جداره:

ارتفاع پارتیشن اداری دو جداره در مدل های مختلف کاملا اختیاری بوده و می توان با توجه به نیاز از پارتیشن دو جداره با ارتفاع مناسب استفاده کرد. بطور مثال در فضاهایی می خواهید فقط حریم کاری پرسنل مشخص شود ولی آنها بتوانند در موقع لزوم با یکدیگر ارتباط ایجاد کنند می توان از پارتیشن های دو جداره کوتاه استفاده کرد به طوری که کارکنان در هنگام ایستادن یکدیگر را بینند در این حالت معمولا از ارتفاع120تا150 استفاده می شود که میتوان با 20تا 40سانتیمتر از پارتیشن دو  جداره را پنجره و مابقی را پانل استفاده کرد.

 در مواقعی که نیاز به دیوار داشته و هدف جداسازی کامل فضاها از یکدیگر باشدو کاربران نیاز به حریم خصوصی دارند باید ارتفاع پارتیشن دو جداره را تا سقف ادامه داد تا فضا ها دارای یک دیوار کامل شوند.

بیشتر بخوانید :پارتیشن اداری و دلایل استفاده از آن

 

پارتیشن اداری-مبلمان اداری آدینا

 مناسب ترین پارتیشن اداری: 

با توجه به نیاز مشتری  از جدا کردن فضا و استفاده از پارتیشن اداری  می توان مناسب ترین پارتیشن را بر حسب نیاز انتخاب کرد.

در برخی فضاها بنا بر حساس بودن فیلد کاری ما به دنبال داشتن فضایی با حداکثر امنیت و استقلال هستیم نظیر اتاق کنفرانس مدیریت و یا سالن آموزش که به همین علت ما به دنبال پارتیشنی هستیم که بتواند بالا ترین امکانات امنیتی از لحاظ بصری و شنوایی را برای ما فراهم سازد که در این صورت مناسب ترین مدل پارتیشن دو جداره میباشد .  پارتیشن دو جداره بالاترین   درجه ی آگوستیکی را داراست و از لحاظ بصری نیز با استفاده از کرکره های میانی به طور دلخواه هر زمان میتوانیم با بستن کرکره در حالت بسته نیز استقلال کامل ایجاد شود ولی در مواردی که می خواهیم فضا را به صورت باز داشته باشیم میتوانیم از پارتیشن دو جداره شیشه ای تمام قد استفاده نماییم.

پارتیشن اداری-مبلمان اداری آدینا

در مواردی که بنا به تشخیص مدیریت اصلا نباید صدا به بیرون درز کند میتوان از الیاف پشم شیشه در بین جداره های پارتیشن استفاده نمود و حتی درب ورودی را نیز با استفاده از چرم به صورت لمسه (چرم کوب)درآورد.

مزایا و کاربردهای  پارتیشن ام دی اف:

دیوار پارتیشن ام دی اف  یا درای وال ام دی اف که برای پارتیشن بندی محیط های اداری و تجاری و مسکونی استفاده می شود از پارتیشن  ام دی اف برای تفکیک  بصورت موقت یا دائمی استفاده می شود پارتیشن ام دی اف علاوه بر تفکیک فضا یکی از مهمترین آیتم های دکوراسیون محیط کارشماست همچنین با استفاده از نوع پارتیشن دوجداره ام دی اف عایق صوت و حرارت میباشد و از اتلاف انرژی جلوگیری میشود.نصب سریع پارتیشن ام دی افباعث عدم اتلاف وقت سازمان و پرسنل می شود زیبایی و دکوراتیو بودن پارتیشن ام دی اف و عدم نیاز به تزئینات از قبیل رنگ و کاغذ دیواری تنوع رنگ و طرح با قابلیت ترکیب رنگ بدنه و نوارها در پارتیشن ام دی اف  با توجه به سلیقه یا طرح مصوب .قابلیت حمل و جابجایی آسان ویا تغییر موقعیت پارتیشن ام دی اف. قابلیت ضد آب نمودن بدنه پارتیشن ام دی اف با استفاده از تکنولوژی نانو ، قابلیت افزایش ضریب عایق صوتی با استفاده ازفوم در داخل جداره پارتیشن ام دی اف .پارتیشن دو جداره الیت و مِدولار  ام دی اف میباشد یعنی دارای قابلیت جابجایی با قطعات قابل حمل میباشد

پارتیشن ام دی  اف این امکان را برای سازمان یا اُرگان فراهم میکند تا زمانی که قصد متناسب سازی یا تغییر سیستم توزیع و چیدمان نیروی انسانی و یاتغییر محل و مکان خود را داشته باشد ، به آسانی بتواند این تغییرات کاربردی را با کمک ما در فضای و پارتیشن اداری انجام دهد و از همان دیوارها وپارتیشن دوجداره  و پارتیشن تک جداره ام دی اف یا هر نوع پارتیشن ام دی اف  استفاده کنید.

پارتیشن اداری-مبلمان اداری آدینا

ارائه نوشته از: منصور نقی رازلیقی  مدیر عامل مبلمان اداری آدینا 

شرکت تجهیز دفتر یکتا ، ارائه دهنده انواع میز اداری ، پارتیشن اداری ،مبلمان و تجهیزات اداری ، با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و مدرن توانسته تا در این صنعت یک برند معتبر و یکی از بهترین فروشندگان مبلمان اداری در تهران و ایران باشد . انواع مبلمان اداری مدرن را با طراحی های لوکس و خاص از ما بخواهید .02144620086