نکاتی مهم در انتخاب دکوراسیون اداری مناسب

دکوراسیون اداری نباید مهم باشد؟ مگر غیر از آن است که شما زمان‏‌های زیادی را در محیط کار خود سپری ‏می‏‏کنید و موفقیت شما در زندگی رابطه مستقیمی‏‏ با آن دارد. پس بهتر نیست به سرعت به فکر تغییرات دردکوراسیون اداری خود باشید؟ اگر پاسخ مثبت است باید پرسش‏هایی را مطرح کنید تا با پاسخ به آنها به دستاوردهای مهم آن در حرفه و زندگی خود برسید.

پرسش‏‌هایی که از باید خودتان بپرسید:

  • فضای اداری من چقدر بزرگ است؟

  • نگاه من به کسب و کارم آیا باید در نوع مبلمان اداری انتخابی من هم موثر باشد؟

  • مقدار بودجه من چقدر است؟

  • شرکت من به معنای واقعی به چه مبلمانی نیاز دارد؟

  • دکوراسیون اداری من باید نشان‌دهنده چه چیزی باشد؟

همه این‏‌ها در ایجاد دفتر جدید شما نقش مهمی‏‏ ایفا خواهند کرد، بنابراین شما با طرح‏‌های رنگی، مبلمان جدید، آثار هنری، نورپردازی و سایر لوازم اداری دیگر ‏می‏‏‌تواند انتخاب‏‌های ویژه‌ای داشته باشید. نحوه انتخاب شما برای دکوراسیون اداری دفترتان بستگی زیادی به نوع کسب و کار شما دارد. اگر شما صاحب یک شرکت اداری هستید و ‏می‏‏خواهید طرح رنگی خود را تمیز، ساده و ظریف نگه دارید پس ‏می‏‏توانید تنها از رنگ‏‌های خنثی به مانند بژ، خاکستری روشن، کرم استفاده کنید. برای رنگ‏های روشن بهتر است از نور پردازی محیطی به جای متمرکز استفاده کنید. اگر در فضای اداری بیشتر فعالیت‏‌های محاسباتی انجام ‏می‏‏شود، رنگ آبی دیوار بسیار الهام بخش خواهد بود. انتخاب رنگ و نور بسته به نوع فعالیت‏های شما خواهد بود. به هر حال نور طبیعی را نباید فراموش کرد، نور طبیعی باعث بی‏خوابی و سر زندگی کارکنان ‏می‏‏‌شود. استفاده از نور مصنوعی سفید برای فضای اداری در ایجاد محیطی فعال بهتر از نور زرد رنگ است که مایه کسالت در کارکنان ‏می‏‏‌شود. بهتر است از رنگ‏‌های تند استفاده نشود، چون مایه عدم تمرکز در کارکنان خواهد شد.

مبلمان اداری نقش مهمی ‏‏در چگونگی نگاه و احساس در فضای اداری ایفا ‏می‏‏‌کند. سعی کنید همان سبک مبلمان را در سراسر دفتر حفظ کنید. مبلمان اداری یک سرمایه گذاری بزرگ است، قبل از خرید مبلمان اداری مهم است که نیازهای فضای کارکنان را درک کنید. چه نوع میز اجرایی مورد نیاز است؟ آیا یک میز به شکل U یا L برای پاسخگویی به نیازهای کارکنان بهتر خواهد بود؟ صندلی ارگونومیک بسیار مهم است که سلامت کارکنان را در تمام زمان استفاده حفظ ‏می‌‏‏کند. برای اتاق کنفرانس از میز و صندلی مخصوص این فضا استفاده کنید. در کنار این‏‌ها باید به‏ هارمونی و هماهنگی فضاهای مختلف توجه شود. هر فضا بسته به نوع فعالیت خود باید رنگ، نور و مبلمان مناسب با آن فضا را انتخاب کرد. مبلمان اداری با کیفیت را انتخاب کنید تا سرمایه‌گذاری خوبی برای یک عمر استفاده از آن‏‌ها باشد، با اینکه بد نیست گه‌گاهی دست به تغییرات برای ایجاد تنوع و دوری از کسالت در محیط کار بزنید.

حتما پارتیشن‏‌های اداری را در محیط خود لحاظ کنید، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای به دلیل افزایش تعامل بین کارکنان و مشتریان موجب بهره‌وری بالا و ایجاد ذهنیت مثبت ‏می‏‏‌شود. پارتیشن مدرن شیشه‌‏ای راهی برای زنده کردن محیط کار برای نمایش فعالیت‏‌های شرکت است، در چنین محیطی به جای سکون اشیا، حرکت در جریان است و همچنین ‏می‌‏‏توان از نور بیشتر نیز استفاده کرد. حتما به فضای ناهارخوری و فضایی برای استراحت در محیط کاری هم توجه کنید، چنین فضایی به نور طبیعی نیاز دارد تا زمانی برای فراغت از کار باشد.

تما‏می ‏‏اجزاء دکوراسیون اداری باید با مقدار بودجه شما در هماهنگی باشد. اگر محیط کاری شما تعاملی است بهتر است هزینه بر روی پارتیشن‏‌های شیشه‌ای بکنید تا پارتیشن‏‌های چوبی، اگر از فضای اتاق کنفرانس زیاد استفاده نمی‌‏‏شود، خرید مبلمان ادرای برای این فضا با قیمت بالا توجیه‌‏پذیر نمی‌‏‏باشد. پس مقدار هزینه‏‌های مصرفی شرکت خود را نسبت به دکوراسیون اداری آن هماهنگ کنید.