صندلی اداری مدرن

…………………………………………………………..

شرکت های مبلمان اداری در حال حاضر در تلاشند تا صندلی های اداری مدرن و مناسب برای استفاده مکرر و طولانی ارائه دهند. در ادامه این مقاله با هم خواهیم دید که چگونه یک صندلی اداری مناسب برای سازماندهی فضای دورکاری شما انتخاب کنیم.

مبلمان اداری یکتا مجموعه ای از بهترین و باکیفیت ترین صندلی های لوکس و مدرن اداری را هم در بخش مدیریتی و هم در بخش کارشناسی و کارمندی و همچنین در بخش صندلی های کنفرانس به شما ارائه میدهد .

  

در اکثر مواقع ، ما صندلی راحتی را برای طراحی انتخاب می کنیم ، اما معیارهای دیگری نیز وجود دارد که باید در هنگام انتخاب صندلی اداری مناسب در نظر داشته باشید. اول اینکه ، شما باید نوع صندلی اداری ای را که ترجیح می دهید انتخاب کنید.

چه به صورت دائمی و چه به صورت گهگاه از راه دور کار می کنید ، مسئله مهم این است که در خانه برای کار در شرایط خوب و مجهز باشید ، درست مثل اینکه در دفتر کار می کنید. از جمله الزامات ، برای صندلی اداری در اینجا چند نکته برای کمک به شما در انتخاب صحیح آورده شده است.

 

انتخاب صندلی اداری مدرن هنگام کار در خانه اغلب به خوشایند هر فرد وابسته است. ما صندلی ای را انتخاب می کنیم که دوست داشته باشیم ، که کاملاً با دکوراسیون منزل سازگار باشد و راحت به نظر بیاید ، بدون در نظر داشتن اینکه واقعا معیارهای مهم سلامتی و عملکرد صندلی را در نظر بگیریم.

 

صندلی اداری کلاسیک یا ارگونومیک انتخاب کنید

صندلی اداری ارگونومیک صندلی ای کاملاً قابل تنظیم است: ارتفاع ، عمق صندلی ، تکیه گاه ، دسته های تکیه گاه ، پشتی و غیره. برخلاف ، یک صندلی اداری استاندارد که امکانات تنظیم کمتری را ارائه می دهد ، به طور عادی ، فقط ارتفاع صندلی قابل تنظیم است. البته تمام ویژگی های  خوب صندلی ارگونومیک در قیمت آن که بسیار بالاتر است موثر است.

انتخاب های شما بیشتر از هر چیزی باید با توجه به نیازهای شما و میزان استفاده روزمره از صندلی اداری شما انجام شود ، لازم به گفتن است که  یک مدل ارگونومیک برای نشستن طولانی مدت بیش از چهار ساعت در روز توصیه می شود. ولی ، شما باید ویژگی ها و ماهیت کار از راه دور را نیز در نظر بگیرید.

مکانیزم مناسب انعطاف صندلی اداری مدرن

هرگونه از صندلی اداری ، چه ارگونومیک باشد و چه نباشد ، مکانیزم کج شدن را برای شما ارائه می دهد (حرکتی که هنگام پشت به پشتی تکیه می دهید توسط صندلی انجام می شود). این مکانیزم برای هر مدل از صندلی اداری متفاوت است.

مکانیزم شیب، همزمان حرکت هماهنگی بین تکیه گاه و صندلی هنگام استراحت روی تکیه گاه است. این سیستمی است که توسط متخصصین طب و ارگونومی پیشنهاد می شود ، چون امکان پشتیبانی بهتر از حرکات کاربر را برایش فراهم می کند. مکانیزم شیب همزمان برای استفاده های فشرده (بیش از 7 ساعت در روز) از صندلی اداری شما ترجیح داده می شود.

مکانیزم شیب باعث می شود که صندلی و پشتی در حالی که پاها را روی زمین و بدون تعادل یا نقاط فشار نگه دارید ، به یک جسم متمایل شوند. برای استفاده روزانه و عادی (کمتر از 7 ساعت در روز) از صندلی اداری توصیه می شود.

بهترین حالت نشستن هنگامی است که زاویه بین تنه شما و ران­هایتان کمتر از ۹۰ درجه نباشد. کمتر بودن این زاویه باعث می­شود بار و وزن روی ستون فقرات، عضلات کمر و همچنین فشار روی ران­های شما بیشتر بشود. بنابراین، زمان انتخاب یک صندلی استاندارد برای محل کار یا زندگی خود به این نکته بسیار توجه داشته باشید که زاویه بین پشت و نشیمن صندلی باید به شکلی باشد که فشار زیادی را به ستون فقرات شما وارد نکند، چرا که در این صورت بعد از مدت زمان طولانی دچار آسیب در ستون فقرات خواهید شد.

صندلی اداری با بازو یا بدون آن

فقط صندلی های اداری ارگونومیک دارای ویژگی های قابل تنظیم (ارتفاع ، عمق ، شیب و غیره) هستند ، محصولات استاندارد شامل دسته های ثابت میباشند که از نظر ارگونومی توصیه نمی شوند ، زیرا در بیشتر موارد اجازه نمی دهد موقعیت خوبی برای بازوها فراهم شود (زاویه راست در آرنج و مچ در راستای بازوها). بنابراین ، حتی توصیه می شود در صورت تداخل در حرکت ، آنها را بردارید و یا آنها را تغییر بدهید ، در حالی که بازوهای کم تنظیم شده می توانند باعث درد در بازوها ، مخصوصا در شانه ها شوند.


مقالات مرتبط با صندلی‌های اداری

تعویض صندلی اداری و تاثیر آن بر کار شما
انتخاب صندلی اتاق کنفرانس
صندلی اداری برای کار در خانه
چگونه صندلی اداری راحت انتخاب کنیم؟
کاهش کمر درد با صندلی اداری مناسب
انتخاب و خرید صندلی اداری مناسب
صندلی ارگونومیک و ویژگی های آن
خرید صندلی کنفرانس و نکات آن

 

به فاصله بین دسته­ ها دقت کنید. این فاصله باید به نحوی در نظر گرفته شود که هنگام نشستن و برخاستن از روی صندلی برای لگن و باسن شما محدودیتی ایجاد نکند و شما بتوانید به راحتی بر روی صندلی جابه جا بشوید. البته زیاد بودن این فاصله هم می­تواند مشکل­ ساز باشد چرا که در آن صورت برای این که آرنج­ها به خوبی روی دسته­ ها قرار بگیرند و استراحت داشته باشند، در قسمت شانه­ هایتان احساس راحتی نخواهید داشت. اگر ساختار بدنی شما به شکلی است که عرض لگن با عرض شانه­ هایتان همخوانی ندارد، می­توانید از صندلی­هایی استفاده کنید که فاصله میان دسته­ هایشان قابل تنظیم است. به این ترتیب هم در نشستن و برخاستن مشکلی نخواهید داشت و هم شانه­ ها و بازوهای شما در وضعیت مناسبی قرار میگیرند.

 
به فاصله بین دسته­ ها دقت کنید. این فاصله باید به نحوی در نظر گرفته شود که هنگام نشستن و برخاستن از روی صندلی برای لگن و باسن شما محدودیتی ایجاد نکند و شما بتوانید به راحتی بر روی صندلی جابه جا بشوید. البته زیاد بودن این فاصله هم می­تواند مشکل­ ساز باشد چرا که در آن صورت برای این که آرنج­ها به خوبی روی دسته­ ها قرار بگیرند و استراحت داشته باشند، در قسمت شانه­ هایتان احساس راحتی نخواهید داشت. اگر ساختار بدنی شما به شکلی است که عرض لگن با عرض شانه­ هایتان همخوانی ندارد، می­توانید از صندلی­هایی استفاده کنید که فاصله میان دسته­ هایشان قابل تنظیم است. به این ترتیب هم در نشستن و برخاستن مشکلی نخواهید داشت و هم شانه­ ها و بازوهای شما در وضعیت مناسبی قرار میگیرند.
 

اندازه مناسب

وقتی صحبت از ارگونومی درباره صندلی اداری می شود، هیچ اندازه ای متناسب با همه افراد وجود ندارد. به همین دلیل است که توانایی تنظیم آن در ارتفاع یک فاکتور بسیار مهم است. اکثر اوقات، می توانید ارتفاع نشیمن گاه و زاویه بازو و همچنین زاویه شیب و موقعیت تکیه گاه کمر را نیز تغییر بدهید.

  راحتی بدون شک هر حالت برای نشستن را راحت تر می کند تا عملکرد بهتری داشته باشد.

پایه و پایداری نیز از نقاط برجسته صندلی اداری مدرن است

احساس مهم دیگر نرمی صندلی اداری است که توسط بالشتک و بی شک با طراحی خوب تضمین می شود. شکل، رنگ و روابط زیبایی که باعث می شود تا ما از یک صندلی راحتی تعریف کنیم همچینین باید دارای  قیمت مناسب باشد.

اگر که قرار است برای ساعت­های طولانی روی صندلی بنشینید، جنس کف و پشتی صندلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می­شود. بی شک صندلی­ هایی که رویه­ هایی نسبتاً نرمتر و راحتتر دارند نسبت به صندلی­ های چوبی برای نشستن بسیار مناسب­تر هستند. حتی جنس پارچه انها نیز می­تواند در انتخاب یک صندلی اداری استاندارد مهم باشد. چرا که وقتی طولانی مدت روی یک صندلی نشسته اید قطعاً دوست ندارید قسمت پشتی شما به راحتی عرق کند و احساس ناخوشایندی به شما دست بدهد.

عرض صندلی اداری مدرن

تمام ویژگی­های صندلی در استاندارد بودن آن تاثیر دارند. عرض نشیمن صندلی نیز باید سایز مناسبی داشته باشد تا کاربر بتواند به راحتی روی آن بنشیند و برخیزد. به این ترتیب لازم است اندازه عرض کف صندلی استاندارد ، کمی بیشتر از عرض باسن کاربر باشد تا فرد بتواند حین نشستن، وزن خود را متعادل روی صندلی پخش کند. این میزان بر اساس استاندارد­های جهانی باید حداقل ۴۸٫۸ سانتی متر در نظر گرفته شود.

برای مشاهده محصولات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

http://yektafurniture.com/%d8%b5%d9%86%d8%af%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/%d8%b5%d9%86%d8%af%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86/