دفتر کارتان را بزرگ‌تر جلوه دهید

قیمت‌های بسیار بالای اجاره و یا خرید دفاتر اداری، به طور خود به خودی باعث روی آوردن مدیران زیادی به دفاتر اداری کوچک‌تر شده است. این موضوع برای مدیرانی که به دنبال رسیدن به حداکثر عملکرد فعالیت کاری و در نتیجه سود دهی و پیشرفت چشمگیری در شغل خود هستند اندکی ناخوشایند می‌باشد. اما حتماً محدودیت در جا و مکان، آنها را دائماً به فکر تغییر مکان و یا حتی تعدیل نیروی کاری می‌اندازد. خب راه حل این مشکل چیست؟!

با طراحی دفاتر کار به روش‌های کاملاً نوین به‌جای عوض کردن محیط کاری‌تان، به آن وسعت ببخشید. طراحان شرکت مبلمان اداری یکتا با ارائه دادن بهترین روش‌ها، محیطی مناسب و راحت را برای کارکنان فعال در دفاتر اداری ایجاد می‌کنند. به این منظور گروه مبلمان اداری یکتا در این مقاله با هدف افزایش فضای دفتر کار کوچک، به ارائه روش‌ها و راهکارهای درست و اصولی پرداخته است. ترفندهایی که فقط با اندکی خلاقیت، ذوق و استفاده مناسب از طراحی داخلی به راحتی ایجاد می‌شوند.

  

سادگی را جدی بگیرید!

این جمله که “زیبایی در عین سادگی است” را حتماً تا به حال زیاد شنیده‌اید هدف اصلی برای طراحی به سبک مدرن است که طراحان داخلی با حفظ و تأکید بر روی آن، همیشه طراحی‌های خود را به جلو برده‌اند. ولی همین راهکار ساده و ابتدایی در بزرگ‌تر به نظر آمدن دفاتر کاری کوچک و پیشگیری از شلوغی و بی نظمی، در فضاهای اداری بسیار کاربردی است. ترفندی که در عین مورد استفاده بودن، زیبایی چشم گیری را نیز در فضا ایجاد می‌نماید.

ولی توجه به سادگی دلیل بر این نیست که بسیاری از مبلمان اداری و تجهیزات ضروری و اصلی خودتان را در محیط اداری حذف کنید. بلکه می‌توانید با انتخاب و چیدمان مناسب تمام لوازم، به بزرگ‌تر دیده شدن دفتر کاری خود کمک کنید. استفاده از کمدهای دیواری، میزهای کشویی، چیدمان مبلمان اداری دور تا دور دفتر کار و حتی‌الامکان، دوری از استفاده و چیدمان تجهیزات غیر ضروری، همگی از ترفندهایی هستند که در عین ساده بودن، بهتر و بیشتر باعث استفاده از فضای کاری خواهند شد.

بیشتر بخوانید: انتخاب صندلی اتاق کنفرانس

کاربردی‌ترین مبلمان اداری را انتخاب کنید!

معمولاً فعالیت در دفاتر کاری به گونه‌ای است که شما را وادار به نشستن بر روی صندلی در ساعت‌های طولانی مدت و زیادی می‌کند. به همین علت لازم است که در زمان انتخاب مبلمان اداری در فضایی محدود و کوچک نکاتی را در نظر داشته باشید. لوازمی را انتخاب کنید که جای کمتری را در فضا اشغال کنند و هم با کاربردی متناسب با فضای ادارات خستگی در حین کار را از تنتان بیرون کند. اطمینان داشته باشید که کمی وسواس به خرج دادن در انتخاب مبلمان اداری و چه بسا اندکی هزینه بیشتر کردن در این رابطه، تأثیراتش را با گذشت زمان بر روند کار و عملکرد کارکنانتان می‌گذارد.

انتخاب میزهای چند کاره!

 

 

 

امکان دارد که محدودیت در فضا دغدغه‌هایی را همانند ایجاد نمودن فضا و میز استراحت برایتان به وجود آورده باشد. احتیاجی نیست که خیلی با نگرانی نسبت به نبود فضای کافی فکر خودتان را مشغول کنید. با خریداری کردن میزهای چند کاره به جای میزهای اداری ساده، این معضل را به راحتی برطرف بنمایید. به این شکل که این میزهای چند کاره هم قابلیت استفاده برای فعالیت‌های اداری را دارند. هم می‌توانند با ویژگی‌های چندکاره خود، به عنوان میز مورد نیاز برای استفاده در ساعات استراحت به کار برده شوند.

شلف‌های ادرای نصب کنید!

در دفاتر اداری نسبتاً کوچک، نسبت به دیوارها و سطوح عمودی بی توجه نباشید. در فضاهای اداری که اولویت و مرکز توجه بر حول محور کارکنان می‌گردد، دیوارها سطوح بسیار مناسبی هستند. با نصب قفسه و باکس‌های دیواری یا شلف‌های اداری و قرار دادن لوازم متنوع بر روی آنها، نظم را وارد محیط کاری خود کنید. این کار علاوه بر نظم‌دهی کمک می‌کند تا حدی دفتر کاری شما بزرگ‌تر دیده شود، که این هم یکی از تأثیرات این لوازم است. این مورد اصلی‌ترین روشی است که با اجرا شدن و جای دادن جدیدترین اکسسوری‌های اداری، محیط کاری مدرن و زیبایی را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای چیدمان قفسه و کمد اداری

لوازم ساده و خطوط صاف باعث نظم می‌شوند!

سبک مدرن یکی از سبک‌های مطرح در طراحی داخلی ادارات به حساب می‌آید. شما می‌توانید با استفاده از ویژگی‌ها و معیارهای در نظر گرفته برای دیزاین، که مفهوم سادگی و مینیمال در صدر آن قرار می‌گیرد. به آسانی دفتر کارتان را از دید بصری بزرگ‌تر به نظر برسانید. این سادگی می‌تواند هم در مجموع طراحی داخلی لحاظ شود و هم می‌تواند در لوازم و مبلمان اداری که برای اتاق کار خریداری می‌شوند در نظر گرفته شود.

همین‌طور تا جایی که برایتان ممکن است در فضای اداری کوچک به المان‌هایی با خطوط صاف و مستقیم تأکید کنید. این کار با ایجاد نظم در آن فضا به نوعی کمک می‌کند تا فضای کاری شما بزرگ‌تر دیده بشود.

بیشتر بخوانید: سفارش و خرید اینترنتی کانتر پذیرش

تفکیک فضایی متناسب با دفاتر کوچک

 

پارتیشن اداری برای تفکیک و تقسیم بندی فضاهای موجود در ادارات ایده‌آل‌ترین و بهترین انتخاب هستند. اما چیدمان لوازم و دکوراسیون در استفاده از پارتیشن بسیار حائز اهمیت است. اگر دفتر کاری کوچکی دارید و در فکر جداسازی و اختصاص دادن حریم خصوصی بیشتری برای کارمندانتان هستید. و در عین حال تصمیم دارید که محیطتان بزرگ‌تر به نظر بیاید، به هیچ عنوان و اصلاً استفاده از پارتیشن اداری را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. راهکاری که برای این مورد به طور معمول از طرف طراحان به اجرا در می‌آید، استفاده از میز کار مدولار (سیستمی) می‌باشد. نصب کردن جدا کننده‌های شیشه‌ای هم کارایی این میزها را به طور زیادی افزایش می‌دهد. جدا کننده‌های شیشه‌ای با وجود تفکیک فضایی، از نظر جلوگیری از هرگونه تداخلات صوتی و همچنین حفظ دید بصری میان کارکنان، برای فضاهای اداری کوچک‌تر انتخاب مناسب‌تری هستند.

اهمیت طراحی اتاق مدیریت!

هر یک از قسمت‌های موجود در دفاتر اداری، به اندازه خود حائز اهمیت هستند؛ ولی در این بین، ارزش و اهمیت توجه به هیچ کدام از این بخش‌ها به پای ارزش و اهمیت اتاق مدیریت نمی‌رسد. این یک امر کاملاً بدیهی و واضح است زیرا که مدیریت همیشه در رأس یک دفتر و شرکت‌های اداری قرار می‌گیرد. بنابراین حتی اگر فضای دفتر کاریتان به حد کافی بزرگ هم نیست، دلیل بر آن نمی‌شود که به این بخش بی توجهی کنید.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای طراحی اتاق کنفرانس

 

شما می‌توانید در اینجا نیز از یک میز مدیریت چند کاره برای برگزاری جلسات با مراجعه‌کنندگان و مشتریان خود استفاده کنید. حتی با قراردادن چند صندلی در اطراف آن تا حد امکان مناسب‌ترین موقعیت را برای بخش مدیریت ایجاد بنمایید. این یک تجربه کاملاً اثبات شده است، که وجود یک اتاق مدیریت خوب و زیبا باعث القای حس اعتماد و اطمینان بین طرفین می‌شود و نقش موثری در میزان موفقیت کاری شما خواهد داشت.

 

انتخاب رنگ مناسب!

 

در انتها به بحث رنگ، که یکی از ساده‌ترین و معمولی‌ترین روش‌هایی است که به سادگی تغییرات بزرگی برای محیط اداری شما به وجود می‌آورد می‌پردازیم. با صرف هزینه‌ای کم، می‌توانید از لحاظ بصری اتاق کاریتان را بزرگ‌تر و پرانرژی‌تر نشان دهید. ولی این موضوع با انتخاب هر رنگی امکان پذیر نمی‌باشد. رنگ‌های با تناژ روشن باعث می‌شوند که ابعاد فضا را بزرگ‌تر از آنچه به نظر می‌رسد در نگاه افراد مجسم کنند. رنگ آمیزی تمامی سطوح اتاق کار از کف و دیوار گرفته تا سقف، اگر با رنگ‌های روشن انجام بشود. همین‌طور در کنار آن نورپردازی به شیوه‌ای درست و صحیح اجرا بشود. علاوه بر اینکه بر عملکرد و روحیه کارمندان اثر می‌گذارد، بدون شک حجم فضا را هم دو برابر از آنچه که واقعاً هست، به نظر می‌رساند.