تاثیر روانشناسی رنگ در فضای اداری

هنگامی که برای ساختن طراحی دفتر ایده آل می آیید، رنگ نقش کلیدی ایفا می کند. رنگ یک عنصر قدرتمند طراحی است و می تواند خلق و خوی یک اتاق کنفرانس، فضای منطقه انتظار و احساساتی که کارمندان شما روزانه تجربه می کنند را تعیین کند. راز این همه در روانشناسی رنگ است – برای اطلاعات بیشتر در مورد آن و اینکه چگونه می توانید آن را در طراحی دفتر خود ترکیب کنید! با آدینا همراه باشید.

چگونه روانشناسی رنگ به کارمندان در دفتر شما تاثیر می گذارد؟

رنگ های مختلف احساسات مختلفی را ایجاد می کنند و بسته به اینکه چگونه رنگ خود را در طراحی دفتر خود وارد می کنید، این امر می تواند تأثیر زیادی بر کارکنان شما در طول روز داشته باشد. برای مثال

·         سیاه رنگی است که قدرت و اقتدار را تحریک می کند، هرچند که آن را نیز می توان به عنوان رنگ بیش از حد “غالب” به حساب آورد. سیاهی بیشتر، یک فضای اداری را به نظر تاریک و محدود می کند، اما برخی از لوازم جانبی، مانند صندلی های اداری خود را با رنگ سیاه می تواند انتخاب خوبی از طراحی دفتر باشد.

·         آبی رنگ است که با افزایش بهره وری همراه است، و آن را به عنوان رنگی قوی برای دیوارها در هنگام طراحی دفتر می توان لحاظ کرد. در عین حال، آبی گفته می شود که یک رنگ بسیار آرام بخش است، که می تواند کارکنان احساسی راحت تر داشته باشند و هر استرس ای را که ممکن است در کار احساس کند را از بین ببرند.

·         زرد، در حالی که رنگی است که معمولا در دفاتر دیده می شود، می تواند فقط ترفندی برای تلاش جهت تحریک کارکنان و تشویق آن ها به احساس شادی در طول روز انجام دهد. زرد یک رنگ آفتابی با ماهیت مثبت است که می تواند انتخاب خوبی برای میز یا قفسه های شما باشد.

هنگام طراحی طراحی خود، به دقت بررسی کنید که چگونه روانشناسی رنگ به محصول نهایی شما خواهد رسید.